Asunto:[LEA] (en ingles) Noticias Ultimas: SALVANDO A KIOTO
Fecha:Viernes, 3 de Noviembre, 2000  07:54:42 (-0400)
Autor:Jose Rafael Leal <trastor @..........net>

SCIENCE, Volume 290, Issue 5493,
dated November 3 2000, is now available at:

http://www.sciencemag.org/content/vol290/issue5493/index.shtml

A plain-text copy of the table of contents has been appended below.

If you no longer wish to receive these messages, you may modify your
"Contents Awareness" profile at:

         http://www.sciencemag.org/cgi/etoc

News Focus
--------------------

SAVING KYOTO: Can the Kyoto Climate Treaty Be Saved From Itself?
    http://www.sciencemag.org/cgi/content/summary/290/5493/920
    p. 920

SAVING KYOTO: A Well-Intentioned Cleanup Gets Mixed Reviews
    http://www.sciencemag.org/cgi/content/summary/290/5493/921
    p. 921

SAVING KYOTO: Soaking Up Carbon in Forests and Fields
    http://www.sciencemag.org/cgi/content/summary/290/5493/922
    p. 922

------------
PARA LEER ESAS NOTICIAS HAY QUE SUSCRIBIRSE AL WEB SITE DE SCIENCE MAGAZINE
O COMPRAR LA REVISTA IMPRESA (Me gustaria leerlas yo tambien) AQUI LOS
SUMARIOS RESPECTIVOS:
-----------

NEWS FOCUS

SAVING KYOTO: Can the Kyoto Climate Treaty Be Saved From Itself? (p. 920)
Richard A. Kerr

The climate treaty being hammered out this month at The Hague may be doomed
to failure, as numerous observers say the United States simply won't ratify
any treaty that requires such wrenching reductions in carbon emissions, and
if the United States bails out, the protocol is in very deep trouble. Some
policy analysts think that by tweaking the rules, the United States could
eventually sign on, but if they are tweaked too much, other countries may
balk. The key, some say, will be keeping the treaty going now and
rethinking its controversial goals later.

Full story at http://www.sciencemag.org/cgi/content/full/290/5493/920

SAVING KYOTO: A Well-Intentioned Cleanup Gets Mixed Reviews (p. 921)
Richard A. Kerr

By publishing an alternative, and decidedly upbeat, scenario for how
greenhouse warming might play out in the next half-century, the director of
NASA's Goddard Institute for Space Studies in New York City hoped to open
new prospects for attacking the problem. Instead, he got a lot of grief.

Full story at http://www.sciencemag.org/cgi/content/full/290/5493/921

SAVING KYOTO: Soaking Up Carbon in Forests and Fields (p. 922)
Jocelyn Kaiser

Forests and other land sinks, as they are called, could offset a sizable
chunk of the extra CO2 that humans pump into the atmosphere and protect
biodiversity as well. But sinks are controversial, both because of
uncertainties about how to measure the carbon they absorb and because some
countries view sink proposals--particularly the United States'--as a
distraction to avoid cutting fossil fuel emissions.

Full story at http://www.sciencemag.org/cgi/content/full/290/5493/922

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

LA CASA EN LLAMAS

El Señor [Buda] replicó al Venerable Sariputra:
"En alguna aldea, ciudad, mercado de pueblo,
distrito de condado, provincia, reino, o capital,
vivía un dueño de casa, viejo, avanzado en años,
decrépito, débil de salud y fuerza, pero rico,
acaudalado, y acomodado.  Su casa era una
grande, extensa y alta, y era vieja, siendo
construída hacía mucho tiempo.  Esta era habitada
por muchos seres vivientes, como cien, doscientos,
trescientos, cuatrocientos o quinientos. Y tenía
una sola puerta nada más.  El techo estaba cons-
truído de paja, las terrazas ya se habian caído, las
fundaciones estaban podridas, las paredes y el friso,
estaban en avanzado estado de deterioro. De pronto
un gran relampago de fuego cayó, y la casa empezó
a arder por todos lados.  Y el hombre tenía tantos
hijos jóvenes, cinco, o diez, o veinte, y él, por si
mismo, salió de la casa".
"Cuando ese hombre vio su propia casa arder toda
con aquella gran masa de fuego, le dio miedo y tembló,
su mente se agitó, y él pensó para si mismo: 'Yo, es
verdad, he sido lo suficientemente competente para
correr por la puerta afuera, y para escapar de mi casa
en llamas, rápida y seguramente, sin ser tocado o
quemado por esa gran masa de fuego. ¿Pero que hay
de mis hijos, mis jóvenes muchachos, mis hijos pe-
queños?. Ahí, en esta casa en llamas, ellos juegan,
hacen deporte, y se entretienen ellos mismos con
todo tipo de juegos. Ellos no saben que esta vivienda
está en fuego, no lo entienden, no lo perciben, no le
prestan atención, y entonces no sienten ninguna agi-
tación.  A pesar de estar amenazados por este gran
fuego, en contacto cercano rudamente con tanto daño,
no prestan atención a sus peligros, y no hacen esfuerzo
para salir' ".

--De El Saddharmapundarika, en Escrituras Budistas.

¿Para quién canto yo entonces?
si los humildes nunca me entienden
si los hermanos se cansan
de oir las palabras que oyeron siempre