Asunto:Re: [enbici] Vídeo: los peligros de la segregación del tráfico en Barcelona
Fecha:Miercoles, 16 de Diciembre, 2009  19:16:23 (+0100)
Autor:jordi <jordi @.....es>

Estimat Toni,

Podria dir el mateix amb les noticies y comentaris, de molta frequència, a
favor del carril bici, amb els mateixos arguments. Però estic acostumat a
la defensa del carril bici per part dels col.lectius ciclistes.

La comunicació i el debat per internet es prou difícil. Per aixó l`enllaç
al video, que es molt clar, però no per a repetir la mateixa idea, sino
per a poder explicar-la millor, perque no puc fer-ho en persona. Estaria
molt bè que València en Bici organitzara aquest debat i gent de Ciudad
Ciclista, Guadalajara en Bici o Biciescuela Granada presentaren les seues
propostes, com va ser fa unes setmanes a Alacant, on els companys
ciclistes d´aquesta ciutat l´agrairen.

Si no ho veus, puc dir-te que en aquest video es pot observar com els
carrils bici en lloc de protegir al ciclista, li possen en el mateix lloc
que els manuals per a conduir la bicicleta recomanen evitar:
http://www.pedalibre.org/ciclismo_seguro.htm El representat del col.lectiu
ciclista, diu el mateix que tu: que els carrils bici s´han de fer bè,
posant-li una separació física. Però, amb la separació física el problema
és més gran, perque el cotxe ha de girar a la dreta a última hora. Aquest
és l´exemple més clar de com atropellar a una bicicleta.

En cap moment parle del carril bici mal fets, parle dels que ho están bé.

El enllaç al vídeo dels últims carrils
http://www.youtube.com/watch?v=fwU9JHs0Cyg& només diu que será més segur,
però no sé els motius.

El document de la Biciescuela, com dius, exposa molt bè els perills dels
carrils bici (encara que ho dubte perque pareix que no l´has entés). I la
seua conclusió és molt més que dir que és més segura la calçada. No diu
que la calçada estiga lliure de perills, sino que conduir integrat pel
tráfic pot resoldre el perills dels carrils bici, més concretament:

“La reivindicación de vías ciclistas segregadas ha resultado generar una
falsa creencia de que sin ellas no se puede circular en bici.

Las vías ciclistas segregadas no consiguen su pretensión de aumentar la
seguridad, por lo tanto, no es una alternativa mejor que la que existe en
estos momentos: integrarse en el tráfico, aprender a circular en bici y
reclamar el derecho a usar la calzada como cualquier otro vehículo.

Las vías ciclistas segregadas pueden incrementar el número de ciclistas
(aunque no por ello reducir el uso del coche) debido a que aumentan la
sensación de seguridad subjetiva, pero a costa de aumentar los accidentes.
No son recomendables para niños ni ciclistas inexpertos.

Debido a la inevitable interacción con el tráfico, se hace imprescindible
aprender a circular en bici, con o sin vías ciclistas segregadas. Sin
embargo, éstas inhiben a los ciclistas de esa responsabilidad.

La conducción segura de la bicicleta integrada en la calzada, donde el
ciclista tiene el máximo control posible sobre su seguridad, resuelve los
problemas que la segregación ciclista introduce”.

Aniré a València per nadal, si vols, podem quedar i t`explique com poder
circular amb la màxima seguretat posible per la calçada. I com d`aquesta
manera poder evitar els perills de la segregación del tràfic.

Cómo circular en bici por La Catellana (Madrid)
http://unciclistaurbano.blogspot.com/2009/05/circular-en-bicicleta-por-la-castellana.html

Cómo circular en bici:
http://unciclistaurbano.blogspot.com/2008/10/por-que-parte-de-la-calle-debo-circular.html

http://www.pedalibre.org/ciclismo_seguro.htm