Asunto:Re: [enbici] Vídeo: los peligros de la segregació n del tráfico en Barcelona
Fecha:Domingo, 13 de Diciembre, 2009  19:05:32 (+0100)
Autor:Toni P. <manises88toni @.....es>

En general m'agrada rebre missatges d'esta llista. M'informa de coses que passen relacionades amb el món de la bicicleta urbana i, a banda de la funció informativa, crec que també estÓ bé que es presenten opinions relacionades amb este tema, de manera que s'aporten arguments que puguen enriquir l'opinió pr˛pia. Així doncs, qualsevol opinió que s'argumente em sembla molt respectable, encara que no estiga d'acord. El que no em sembla gens bé és que, per defendre una idea, s'utilitze el recurs de la repetició constant dels mateixos arguments, ja que aix˛, en la meua opinió, es tracta de manipulació, ja que d'esta manera es vol inculcar una idea, no per la solidesa dels seus arguments, sinó per la repetició. És un sistema poc acceptable moralment per˛ que a vegades dóna bons resultats. En tenim un bon exemple amb l'"agua para todos".

Darrerament estem rebent missatges bastant repetitius en contra dels carril-bici. Els arguments em pareixen molt respectables, encara que no estiga d'acord, per˛ tots els que llegim la llista ja els coneixem molt bé i crec que no cal repetir-los tantes vegades. Em sembla molt bé rebre en el meu correu opinions d'altres, fins i tot distintes a la meua, per˛ em pareix una falta de respecte que tracten de manipular-me per mitjÓ de la repetició constant dels mateixos arguments. EstÓ bé que es repetisquen passats uns quants mesos, perquŔ així se n'assabenten també els nouvinguts a la llista, per˛ des de fa un mes i mig estem rebent aproximadament un missatge per setmana defensant les mateixes opinions amb els mateixos arguments.

Jo i molts altres podríem contestar cadascun d'estos missatges, per exemple dient que la culpa no és del carril-bici, sinó de dels carrils-bici mal fets, com quasi tots els que es fan a ValŔncia, on el nostre Ajuntament es permet la gosadia de posar un tros de la vorera amb taulells de color roig i dir que aix˛ és un carril-bici. Precisament, en entrar al vídeo sobre l'accident a Barcelona del missatge de baix, ix un altre enllaš a un vídeo que parla del nou model de carril-bici a Barcelona, un tipus de carril-bici fet amb més cap. El vídeo és este: http://www.youtube.com/watch?v=fwU9JHs0Cyg&feature=channel .

Podria donar molts arguments en contra del document de la Biciescuela de Granada l'enllaš al qual ens ha estat enviat moltes vegades. Em sembla que el document exposa bé els perills del carril-bici, per˛ no s'entén molt bé d'on trauen que la calšada siga més segura. La calšada pot ser més segura en un carrer d'un sol carril i un sol sentit, ja que els cotxes no tenen més remei que anar darrere de la bicicleta, per˛ en una avinguda amb uns quants carrils, no sé quŔ té de segur anar circulant pel carril de més a la dreta, on pots trobar-te freqŘentment amb cotxes aparcats en doble fila i has de desplašar-te a l'esquerra, per on pot vindre un cotxe a 80, almenys a la ciutat de ValŔncia. Tampoc es comprén que el carril-bici es considere perillós a causa dels cotxes que han de girar a la dreta per a ficar-se per un altre carrer i que no es considere perillós el carril de la dreta de la calšada, on pot ocórrer el mateix tipus d'accident. Si se'ns recomana que circulem per la calšada pel carril de la dreta, no entenc perquŔ és més perillós eixe mateix carril si el senyalitzen com a carril-bici i es colĚloca una barrera física que impedisca que l'invadisquen els vehicles a motor. Si el carril-bici és perillós allÓ on els cotxes han de girar i invadir-lo a una velocitat perillosa, crec que seria més l˛gic demanar que posen un obstacle que faša disminuir la velocitat del cotxe quasi fins a parar-lo que demanar que lleven tot el carril-bici. El carril-bici és una vella reivindicació del moviment ciclista urbÓ i se suposa que s'ha de fer per a protegir els ciclistes i llevant-li terreny a la circulació a motor. A ValŔncia, els carrils-bici sembla que es facen perquŔ els ciclistes no molestem el trÓnsit a motor i llevant-li terreny al vianant. En una ciutat així és molt fÓcil parlar contra el carril-bici, com és fÓcil parlar contra qualsevol cosa que estiga mal feta. Potser a Granada puga tindre més sentit recomanar circular per la calšada, ja que és més xicoteta i hi ha menys grans avingudes, per˛ no sé on pot estar la seguretat de circular per la calšada d'una gran avinguda de la ciutat de ValŔncia.

En fi, és la meua opinió, que és tan respectable com qualsevol altra. Jo i altres podríem estar repetint moltes vegades estes opinions, contestant tots els missatges que arriben amb l'opinió contrÓria i repetint constantment els arguments del parÓgraf anterior, per˛ segurament tenim més vergonya i no volem que ens consideren uns pesats, o som més humils i no volem omplir les bústies de correu de molta gent amb discussions repetitives, o simplement no tenim temps o ganes d'estar constantment repetint els mateixos arguments. Jo, i segurament molts més, agrairíem molt que no se'ns bombardege constantment amb els mateixos arguments per a defendre la mateixa opinió tantes vegades. Ja n'estem molt ben assabentats.