Asunto:[enbici] Sobre l'accident i el perill d'este tipus d'encreuaments
Fecha:Lunes, 30 de Noviembre, 2009  12:20:49 (+0100)
Autor:adriana ·· <carabassera @.......com>

A l'igual que Toni, fa uns dies que seguisc silenciosament el debat sobre l'accident mortal a la rotonda.
Despús-ahir vaig passar per l'encreuament, vaig vore la bicicleta blanca, em vaig deturar a pensar què faig habitualment quan creue per allà i, finalment, em vaig fixar una estona en el comportament del trànsit que hi circulava.

Reconec que la bicicleta blanca té un gran impacte visual, és altament efectista. Personalment, però, no em sume a esta acció perquè, com Fernando, no m'agraden amb els mausoleus. A més, em sembla que no toca traure rendiment activista del dolor d'un altri: crec que cal respectar el dol de les persones afectades i mantenir-se al marge. Els xicotets i grans accidents, com a ciclistes urbans, ens poden afectar o doldre, més o menys directament o profunda, però sobretot pense que ens han de fer reflexionar i ens han de recordar que hem d'estar permanentment atentes al que passa al nostre voltant. L'acció a mamprendre més efectiva és, al meu parer, una conducció individual cauta i atenta.

A nivell col·lectiu, es poden denunciar moltes coses, però, pense, en un sentit més ampli, de seguretat vial: un bon disseny, una bona senyalització (rètols lluminosos?), la reducció de la velocitat del vehicles motoritzats, etc. És enriquidor, pense, que arran de l'accident, sorgisquen debats i es reflexionen coses més concretes. A mi, per exemple, fa temps que m'inquieten els encreuaments dels carrils bicis en rotondes grans, quan els ciclistes tenen el pas verd i els cotxes en àmbar. Un cas paradigmàtic és la rotonda de la plaça Saragossa, concretament l'encreuament de l'Albereda. En uns anys, he presenciat més de tres accidents en estes circumstàncies. En tots els cassos coincidien cotxe que accelera en eixir de la rotonda, cotxe que no veu al ciclista o que assimila la velocitat del ciclista a la d'un peató i, literalment, se'l menja. Davant d'això, companys, conducció ultramegaatenta. I erre que erre davant del consistori: insitir i persistir en la seguretat. Amb la paciència infinita i unes bones estratègies.

Adriana

Prueba algunos de los nuevos servicios en línea que te ofrece Windows Live Ideas: tan nuevos que ni siquiera se han publicado oficialmente todavía. Pruébalo