Asunto:Re: [dxcolombia] Strong Solar Flare on May 3rd
Fecha:Lunes, 6 de Mayo, 2013  20:34:59 (-0500)
Autor:JOSE LUIS CAÑAS de LIMA <hk3i.qrz @.....com>

Hay que recordar que nuestro sol se halla en la mitad prevista de su vida, como estrella viva y centro de nuestro sistema.

Es decir, que le quedan aproximadamente entre 4.500 y 5.000 millones de años, mientras consume en forma "estable" el total del Helio que produce en sus descomunales fusiones nucleares interiores, transformando su combustible básico.

2013/5/4 Faber Mosquera <mosqueraalvarez@yahoo.com>

Space Weather News for May 3, 2013
http://spaceweather.com

STRONG FLARE: For the second time in three days, an active region just
over the sun's east limb has exploded, producing a strong solar flare
and CME. The blast on May 3rd registered M5--not quite an X-flare, but
still strong considering that the edge of the sun partially eclipsed the
explosion as seen from Earth. Solar rotation is turning the active
region toward Earth, and it should emerge later this weekend. Visit
http://spaceweather.com for updates.

Atividade nos últimos dias:

Rede VHF-DX: http://www.vhfdx.org

http://e-negocios.org/cqdigital.htm