Asunto:[dxcolombia] FW: [CQ-Contest] 6Y1V Young Ham Essay Deadline September 30th
Fecha:Sabado, 26 de Septiembre, 2009  13:48:43 (-0500)
Autor:David J. Sourdis <hk1kxa @.......com>

En cuatro días, es decir hasta fin de mes, escogerán entre varios aplicantes los que irán invitados a operar el CQWW (versión SSB es el último fin de semana entero dentro de Octubre) desde Jamaica, 6Y1V.

Las bases y fotos de años anteriores están en:
http://www.6y1v.com/youth.htm

Un aparte de la página dice:

To qualify, you must send an email to containing an essay of 500 words or more, in English, describing how you got started in ham radio, who guided you through the process (tell us about your Elmer), and tell us why you should be selected for this DX/contest opportunity at 6Y1V. Please include your full name, call sign and home address.
We are looking for a young ham (21 or under), with some DX/contest experience, that would consider this opportunity a dream come true! You must have your parent’s written permission to make the trip on your own, or they may join you, at their own expense.
We will continue to take applications from young hams until September 30, 2009. Our team will review all applicants for the young ham position and select one young ham to join us for this exciting DXpedition and contest opportunity.
We will pay all expenses for the young ham, including airfare, license fees, QTH rental share and food. The rest of the 6Y1V team will ensure this is the most memorable ham radio experience ever!
The selection process is based upon each young hams written essay of 500 words or more describing how he/she got started in amateur radio, describing the young ham’s Elmer (the person helping the ham get started in amateur radio) and why this young ham should be selected for this exciting contest expedition.
We are particularly interested in young hams that have never operated outside of their home country, have never been on any DXpedition and would not otherwise have opportunity to do so under any other circumstances.

Mas o menos es así:
Radioaficionado(a), menor de 21, con algo de experiencia en concursos y DX.
Se debe presentar ( ) un ensayo de 500 palabras de cómo se inició en la radio, quién fué su mentor y por qué debería ser seleccionado o seleccionada para integrar el equipo 6Y1V. Incluir nombre completo, indicativo y dirección.

Fecha límite: Enviar ensayo a mas tardar el 30 Septiembre de 2009.
Pagarán todo: Vuelos, tarifas de licencia, estadía  y comida.

¿Tenemos a alguien entre nuestras huestes que califique para ello?

OJO: Importante una buena representación.
No se trata de enviar a "Juanito porque es mi sobrinito",
aunque no tenga idea de cómo hacer un QSO en HF.
Si Juanito va es porque haciendo concursos es un diablito.

David
HK1KXA
EC5KXA

> Date: Sat, 26 Sep 2009 08:29:20 -0500
> From: david.kopacz@aspwebhosting.com
> To: cq-contest@contesting.com
> Subject: [CQ-Contest] 6Y1V Young Ham Essay Deadline September 30th
>
> In just four short days we will be selecting 4 young hams to join us
> this year for CQWW at 6Y1V.
>
> We are very excited this year as we have received essays from every
> continent, from age 9 through 21, and from both boys and girls!
>
> I have previewed many of the essays and I can already say it is going to
> be very difficult to select just 4 young hams.

> [...]

check out the rest of the Windows Live™. More than mail–Windows Live™ goes way beyond your inbox. More than messages