Asunto:RE: [aulainf] cd virtual
Fecha:Domingo, 31 de Agosto, 2003  18:19:44 (+0200)
Autor:Santi Vilches <svilches @........es>

Benbinguts desprčs de l'estiu

1.- Hi ha un programa gratuīt a internet que es diu Daemon tools
http://www.daemon-tools.cc/portal/portal.php cal instalar aquest programa a
tots els ordinadors des dels que vulquis que funcioni el CD virtual. Aquest
programa et genera una unitat virtual de CDs. Si mires a Mi PC observarās
que hi ha una nova boca de CDs que en clicar-la et diu que és buida.
2.- Tries un ordinador que farā de servidor de CDs en aquest ordinador cal
instalr un programa de gravació de CDs ENCARA QUE NO TINGUI GRAVADORA. Pot
ser el nero, el Clone Cd o d'altres
3.- poses el CD que vols que es pugui utilitzar virtualment a aquest
"ordinador servidor" i fas una imatge d'aquest CD al disc dur amb el soft de
gravació. (si utilitzes el Nero cal generar una imatge amb estensió ISO, es
a dir al fitxe imatge que et genera li canvies la extensió que tingui per
l'extensió ISO) Amb el Clone CD no hi ha cap problema perō vigila per que la
imatge estā formada per tres fitxers i es bó separar cada imatge en una
carpeta independent.
4.- Des de qualsevol altre ordinador (o des del mateix servidor) una vegada
instalat el daemon, cal que premis la icona del daemon (a la barra de
tasques) amb el botó dret i triar  ( virtual cd/ Device 0 / mount image) i
et surt un navegador des del que pots anar (per xarxa si cal) a "l'ordinador
servidor" a buscar el fitxer imatge que has creat amb el soft de gravació
5.- De sobte en aquest ordinador que tenies una unitat de CDs virtual buida
tal com et deia al primet punt,  tens ara posat el CD. Ara ja el pots
utilitzar amb normalitat igual com si el tinguesis posat veritablement en
una nova boca de CDs a l'ordinador. Aixō implica, per exemple, instalar el
CD per a que funcioni: Per exemple el encarta s'ha d'nstalˇlar i quant
l'executes l'ordinador busca el CD a la boca pertinent, En aqeust cas,
desprčs d'isntalˇlar-lo el buscarā  en aquesta nova unitat (que pot ser la
E: o la F: o si vols pots canviar el nom, jo per exemple li he posat unitat
V:)

Hi ha altres programes, l'avantatje del Daemon és que és Gratuīt (si no li
dones un ús comercial), funciona molt bé (a mí em funcionen Tots els CDs que
tinc a l'institut). i pel que fa al soft de gravació no donen problemes per
fer imatges els donen, normalment per reconneixer una gravadora, per tant
pots instalˇlar sense problema qualsevol soft. Jo ho tinc instlˇlat en W98,
Wxp i 2000

Jo he posat en un ordinador imatge de tots els CDs amb soft i quant tinc un
problema en un ordinador i he de reinstalˇlar alguna cosa (per exemple el
office fa allō de demanar el CD) inserto virtualment el CD per xarxa amb el
daemon i el problema s'arregla sense axecar-me de la cadira. A més aquest
ordinador te gravadora i si necessito una cōpia de seguretat del CD la puc
fer en un tres i no res sense treure el disc original de l'armari. (cal
incloure un fitxer de text am el nē de sčrie).

Si et surt algun problema m'ho dius
santi Vilches
svilches@...