Asunto:[aulainf] =?UTF-8?Q?Executar_programes_gr=C3=A0fics_des_del_crontab?=
Fecha:Viernes, 30 de Noviembre, 2012  18:17:52 (+0100)
Autor:Josep Maria <josep67cat @.....com>

Hola,

Al meu centre tenim programat que es tanquin els ordinadors automàticament a una certa hora, així mirem que no estiguin funcionant tota la nit. Resulta que sempre hi ha algun professor, be de tant en tant, que està al centre treballant i no s'assabenta de la hora i perd la feina feta, perquè se li tanca l'ordinador. A partir d'aquest problema, vaig pensar que podia fer que li sortís un avis en una finestreta abans de tancar-se i em vaig trobar que el cron no executa programes gràfics, i una finestreta ho és.

Hi ha un programa que ho permet, però tenia algun problema amb versions de phyton, així que he estat indagan i he trobat una manera de fer-ho des del cron, sense programes externs. Funciona tant en gnome2, com en gnome3, per les proves que he fet.

Us deixo la noticia que he penjat al meu bloc, per si us pot ser de utilitat.

http://goo.gl/wt4ZX

Josep M Sardà
IES Ramon Turró i Darder
Malgrat de Mar