Asunto:Re: [aulainf] Drets d'autor o Creative commons
Fecha:Domingo, 26 de Septiembre, 2010  20:20:59 (+0200)
Autor:Alejandro Castán Salinas <alexcastan @.....com>

2010/9/26 Josep Maria <josep67cat@gmail.com>

Hola,

Crec que convé fer una reflexió: Drets d'autor o Creative commons   http://bit.ly/9hFD63

Josep M Sardà

Bé,

Jo he vist plagi en apunts i treballs, on no es citava la font, i alguns estaven llicenciats amb Creative Commons i d'altres no. Si tu no haguessis llicenciat la teva obra amb Creative Commons però l'haguessis penjat a Internet, segur que les mateixes persones te l'haguessin copiat sense citar la font. A tothom ens a passat.

Els drets d'autor i el tipus de llicència no tenen res a veure amb que la gent faci plagi o faci us indegut de la llicència. Que jo posi a la meva bicicleta un cartell on no dono consentiment perque la robin no vol dir que no la robin.

Creative Commons és una llicència redactada en termes jurídics que precisament protegeix la teva obra. És a dir, que legalment pots denunciar a la gent que l'ha plagiat. (Però abans suposo que hauras de registrar-la al registre de propietat intel.lectual, per poder demostrar que ets tu l'autor, ja que si no ets l'autor no pots llicenciar l'obra). Al final, el més fàcil sempre es posar-se en contacte amb aquesta gent i demanar que et citin.

Salut i gràcies per la informació que dones al teu web.

    Àlex