Asunto:Re: [aulainf] Accedir a HD en xarxa
Fecha:Sabado, 18 de Septiembre, 2010  22:53:45 (+0200)
Autor:Dr. Joan de Gracia <jdegra25 @.....com>

Hola,

Si el centre és HEURA i no no és centre eduCAT1x1 llavors la solució al problema que esteu plantejant és definir a la configuració del disc dur la IP 192.168.0.5 com a porta de sortida. El problema que hi ha de fons és que el disc dur rep peticions directes de la xarxa 192.168.130.x i aquesta adreça no està emmascarada (és a dir el R0SC0 no fa NAT). El disc, en veure la petició reenvia la resposta a la porta de sortida i aquí rau el problema. La porta de sortida que coneix la existència de la xarxa 192.168.130.x és el R0SC0 i no pas el router XEBA.

Si el centre és eduCAT1x1 s'hauria de veure com està cionfigurat el FORTINET que és el firewall que ha muntat el projecte.

Joan

Al 18/09/10 21:37, En/na ANTONIO PARRA SILVESTRE ha escrit:
Efectivament estic parlant d'integració de les xarxes creades amb el projecte Heura, que inclou cablejat i wifi.
Es tracta d'aconseguir que tant els ordinadors connectats via cable com els wifi puguin accedir a aquest disc dur. Tots tenen accés a Internet, uns a través de la passarel·la 192.168.0.1 i els altres amb 192.168.130.1

Suposo que n'hi hauria prou amb instal·lar una segona tarja de xarxa a l'ordinador on tens aquest disc dur i configurar-la amb una adreça IP fixa del rang 192.168.130.x i que no hagis assignat a cap portàtil que es connecti a la xarxa docent. És clar: també caldria que els usuaris configuressin el seu portàtil pel grup de treball intracentre i amb el mateix nom d'usuari i contrasenya que tinguin al domini intracentre.

Segur que ho vols fer?
Al meu IES, a qui vol accedir al disc dur del servidor des del portàtil, li configuro i li proporciono un cable de xarxa. Amb això en tenen prou quasi tots.

Suposo que tots dos grups coincideixen i hi accedeixen al router (únic al centre amb connexió telefònica) a través del ROSC0. Per això he deduït que el router deu tenir doble IP interna o bé el ROSC0 està configurat des del Departament d'alguna forma que no arribo a entendre i permet que els wifi hi accedeixin a internet malgrat el router tingui la IP 192.168.0.1

El R0SC0 (totes dues "O" són zeros) és un switch que permet definir xarxes virtuals dins de la mateixa xarxa física. Totes les adreces 192.168.x.1 corresponen al router.

Toni Parra
Coordinador d'Informàtica
IES  Joan Coromines

AEIC (Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya)
http://www.aeic.es
ENSENYAMENT I INFORMÀTICA
1. Per un programari lliure i en català
5. Suport tècnic i reconeixement coordinadors/es d'informàtica
| Participa als Fòrums d'Informàtica de Centres de l'AEIC!     |
| - Fòrum general:   http://www.elistas.net/foro/aulainf       |
| - Fòrum ofimàtica: http://www.elistas.net/foro/oficentres    |

aulainf-baja@...
Ens trobaràs a http://www.aeic.es