Asunto:Re: [aulainf] Accedir a HD en xarxa
Fecha:Sabado, 18 de Septiembre, 2010  14:52:51 (+0200)
Autor:Josep Maria <josep67cat @.....com>

Hola,

he de deduir que tot i tenir heura no esteu dins del projecte educat 1x1, si es així t'explico una miqueta, tot i que no se el vostre nivell tècnic ni el que heu remenat per a dins dels components de l'heura.

Com molt be dius el router XEBA (Telefònica educació) té la ip 192.168.0.1, com a porta d'entrada i en té una altra la 192.168.1.1, però res més.

En tot el sistema el que realment dirigeix el tràfic és el Rosc0. Aquest es el que s'encarrega de donar les diferents portes d'entrada a les diferents subxarxes del centre, per tant si des de la xarxa 130, no tens accés al disc dur és l'element que s'hauria de tocar.

Aquest element, fa el que anomenen routing, i crea les diferents subxarxes i els hi dona les portes d'enllaç corresponents, de la mateixa manera es l'encarregat de donar IP's a la xarxa Eduroam.

D'aqui et deia jo que s'havia de demanar que li donguesin visibilitat al disc dur, i com no he estic a l'escola et deia que teoricament la xarxa docent wifi, ha de veure la xarxa de cable. Tal com pots veure el aquesta documentació:

http://www.xtec.cat/at_usuari/guies/heura/configuracio_centres/

Si no aconseguiu això, és a dir que us hi donin visibilitat, jo el que provaria, és posar un ordinador amb dues targes de xarxa, una a la xarxa 0, i l'altra a la xarxa 130. Compte que igual s'ha de remenar el port del suicht al que va connectat l'ordinador a la xarxa 130, per dir-li que vegi aquesta VLan.

De totes maneres semple cal barallarte amb les tripes d'aquets switch o rosc0.

No se si t'he clarificat alguna cosa, espero que si.

Josep M