Asunto:Re: [aulainf] Accedir a HD en xarxa
Fecha:Sabado, 18 de Septiembre, 2010  16:24:37 (+0200)
Autor:ANTONIO SERRANO TRIGO <aserran2 @....cat>

Hola,

si us han instalĚlat el Fortinet cal parlar amb els serveis de l'Órea Tic de la teva zona per tal d'esbrinar quin tŔcnic (de telef˛nica) ha de posar una regla per accedir-hi.

Jo estic a sobre des del 30 d'agost i encara no ho he aconseguit.

Salutacions cordials.

Toni

El 18 de setembre de 2010 14:09, JOAN BLANCO ESCUDERO <jblanco1@xtec.cat> ha escrit:
GrÓcies, Josep, i per res t'has d'amo´nar, faltaria més.

Efectivament estic parlant d'integració de les xarxes creades amb el projecte Heura, que inclou cablejat i wifi.
Es tracta d'aconseguir que tant els ordinadors connectats via cable com els wifi puguin accedir a aquest disc dur. Tots tenen accés a Internet, uns a través de la passarelĚla 192.168.0.1 i els altres amb 192.168.130.1
La mÓscara és la mateixa per a tots dos grups 255.255.255.0
Suposo que tots dos grups coincideixen i hi accedeixen al router (únic al centre amb connexió telef˛nica) a través del ROSC0. Per aix˛ he dedu´t que el router deu tenir doble IP interna o bé el ROSC0 estÓ configurat des del Departament d'alguna forma que no arribo a entendre i permet que els wifi hi accedeixin a internet malgrat el router tingui la IP 192.168.0.1
Encara que tots aquests ordinadors estan dins d'un mateix Grup de Treball (Aula) no es veuen els connectats amb cable amb els wifi i per aquest motiu els wifi no veuen el Disc dur, configurat amb IP dins els rang 192.168.0.x
I aquest és el tema que voldríem solucionar o, si més no, entendre, per tal de buscar alguna alternativa que doni satisfacció a la nostra intenció.

El 18 de setembre de 2010 8:11, Josep Maria <josep67cat@gmail.com> ha escrit:

Hola Joan,

perdona el meu descontrol, per˛ m'han fet adonar que et vaig dir una cosa incorrecta, be tot era incorrecte, em sap greu.

En teoria si es un heura, la xarxa 0 es veu des de la xarxa 130, per tant no hauries de tenir cap problema i com a molt seria la mascara, per˛ no crec. Ara amb la última modificació de l'estiu no ho se, ho he de provar, ja diré alguna cosa.

Em sap greu

Josep M SardÓ
IES Ramon Turró i darder
Malgrat de Mar
--
Joan Blanco
Escola Princesa Sofia

AEIC (Associació d'Ensenyants d'InformÓtica de Catalunya)
http://www.aeic.es
ENSENYAMENT I INFORM└TICA
1. Per un programari lliure i en catalÓ
5. Suport tŔcnic i reconeixement coordinadors/es d'informÓtica
| Participa als F˛rums d'InformÓtica de Centres de l'AEIC!     |
| - F˛rum general:   http://www.elistas.net/foro/aulainf       |
| - F˛rum ofimÓtica: http://www.elistas.net/foro/oficentres    |

Ens trobarÓs a http://www.aeic.es