Asunto:Re: [aulainf] Equipament =?UTF-8?B?Y2F0w6BsZWc=?=
Fecha:Jueves, 10 de Septiembre, 2009  01:01:16 (+0200)
Autor:Dr. Joan de Gracia <jdegra25 @.....com>

Hola Joan,

Desconec el que et va dir el tècnic però jo sí que et diré allò que no
ha sabut transmetre:

Tots els ordinadors del catàleg porten la versió OEM de Linkat 3,
aquesta versió és estable tot i que no porti determinats paquets. Tan
bon punt tinguem tancada la Linkat 3 estable, llavors seria convenient
actualitzar aquestes màquines, per què?

Doncs perquè si algú vol passar-les a client d'aula, amb l'actualització
ho podrà fer, així com les millores i nous programes que, des del mes de
març, hem anat introduint.

Pel que fa la recepta per configurar les unitats P, S i T, als fòrums de
Linkat hem explicar com fer-ho sense necessitat d'accedir als
repositoris. Ara bé, no em sona que demani cap paquet que no sigui al DVD.

Pel que fa la instal·lació dels 20 ordinadors amb Linkat, si no t'has
trobat amb problemes de hardware, no calen tantes hores i t'ho dic
perquè les instal·lacions es fan per xarxa i això està documentat al
portal de Linkat.

El teu tècnic no està prou ben format en Linkat per la qual cosa sí que
hauries d'exigir al teu SSTT que t'enviïn tècnic un xic més preparats.

Una de les coses que estem cuidant molt, ja des dels inicis del
projecte, és la relació amb les persones i companys que fem servir
Linkat. El teu referent és el portal, els fòrums i la wiki de Linkat,
així com el telèfon per si ens vols trucar al Departament i resoldre els
dubtes que puguis tenir.

Tornant a l'accés a les unitats de xarxa P, S i T, amb Linkat tens
garantit el seu accés. A través del Nautilus, que és el navegador de
fitxers i de xarxa, podràs accedir al servidor de centre, entrar a les
carpetes P, S i T, copiar fitxers,etc per la qual cosa NO pots dir que
aquests ordinadors no serveixen.

Entenc que a l'inici de curs, l'olla a pressió que són les aules, etc fa
que no estiguem tranquils però tot això, tots aquests problemes que es
planteges es resolen amb comunicació i formació per la qual cosa informo
a la llista dels dos cursos de formació telemàtics que hi ha sobre Linkat:

D111: Iniciació a la Linkat
D83: Administració, gestió i manteniment de xarxes en Linkat

Tot i que els cursos d'administració de xarxes amb Linkat gairebé no
n'hi ha, tinc per costum fer-ne un a l'estiu on ensenyo, sempre que és
possible, les novetats i la innovació que porta la Linkat.

En aquest sentit, hi ha centres que, a banda de fer servir la Linkat com
a sistema operatiu d'escriptori, l'estan fent servir com a:

- Servidor de centre
- Servidor web
- Servidor proxy
- Balancejador de càrrega i proxy transparent + filtratge de continguts
- Terminals lleuger

En Linkat 3 tenim uns escriptoris específics per a infantil, primària i
secundària
(http://linkat.xtec.cat/portal_linkat/wikilinkat/index.php/Perfils_d%27alumnat)
i moltíssimes novetats més.

Joan de Gracia