Asunto:Re: [aulainf] Clonacio de maquines
Fecha:Sabado, 5 de Septiembre, 2009  13:05:28 (+0200)
Autor:Josep Pujadas i Jubany <josep @.......cat>
En respuesta a:Mensaje 21567 (escrito por Dr. Joan de Gracia)

On Sat, 05 Sep 2009 01:21:34 +0200, Dr. Joan de Gracia wrote
> Hola Josep M.,
>
> Hi ha la intenció de documentar Clonezilla com a eina de clonatge de
> mÓquines Linkat (també tinc la intenció de documentar com fer servir
> udpcast).

Joan,

Vam provar (versió de juny/juliol 2008) udpcast i té algunes limitacions.

Les limitacions no són degudes a CloneZilla sinó a la topologia de xarxa que
es pugui tenir al Centre.

Funciona bé dins una Aula, penjant d'un únic switch que no tingui cap
sistema d'autoprotecció davant "tempestes UDP".

Per˛ si has de travessar switchos i tallafocs, corda't. Esdevé inoperant.
Cal tenir-ho en compte perquŔ es pot caure en l'error de voler clonar el
Centre per udpcast des d'un servidor central.

Almenys aquesta és la meva experiŔncia que em va recordar el que havia
passat (anys enrere) en una Jornada de Ghost fent també udpcast.

L'opció per SSH, que recomandes, obviaria aquest problema en cas de clonar
per xarxa. Per˛ clar, és una transmissió per a cada mÓquina, no una única
com l'udpcast.

Si es tracta de refer mÓquines de forma a´llada el que a nosaltres ens
resulta més c˛mode és emprar un CD o un llapis d'arrancada i un disc dur
extern USB per a les imatges. Fins i tot també hem fet servir llapis USB per
a les imatges. És una manera d'evitar trÓnsit per la xarxa; important si
s'ha de fer aquesta feina en horari lectiu.

A reveure,

Josep Pujadas i Jubany
Professor de Tecnologia
Coordinador TIC de www.bellera.cat