Asunto:Re: [aulainf] Llibres digitals
Fecha:Martes, 28 de Abril, 2009  23:25:38 (+0200)
Autor:Darío Castro González <dcastro @....net>

Hola,

Cada dia que passa estic més molest amb la forma de desenvolupar aquest projecte.
Com tenen la barra de dir que tot allò que no sigui COMPRAR la llicència a una editorial ( i no ens enganyen, que digital text, amés de ser l'única que compleix uns requeriments fets a mida te un pare per tots coneguts ...) no es pot considerar acceptable:

"Altres alternatives possiblement més riques, amb més possibilitats amb un major potencial, no escalen a la totalitat de la comunitat educativa en un termini de pocs anys, es podria dir que estan fora del que en podríem dir la ZDP – Zona de Desenvolupament Proper"

Milers d'hores de moodles, Àgoras, MUD, Qv, Jclics, Javas ... no són materials útils en l'era digital ? Aquesta tonteria es com dir que el profe que no fa servir el llibre d'una editorial (fins ara era tot un exemple) es un mal professional perquè aquest materials no tenen garantia d'estructurats (sembla terminologia de producte financer ...)

I no contents amb això continua:

"La utilització del llibre digital, tal com està disponible avui en el mercat (continguts segons el currículum, exercicis d’autoavaluació, exercicis d’avaluació final, etc. i tot això amb un “itinerari suggerit” bàsicament lineal), pressuposa un canvi de metodologia relativament petit, que s’està demostrant que és assolible per la gran majoria dels docents sense problemes importants i que genera el “reforçament positiu” que suposa haver passat al format digital sense haver experimentat graus problemes operatius."

O sea que tot aquest embolic per aconseguir un petit canvi. Amics, han guanyat la versió moderna de les transparències i els fulls enfosquits pel pas de temps, uns escanejos un pdf del llibre i ja estem en la primera fila de la innovació educativa. I com tot es superable ... aqui va la frase final :

"Un nombre important de centres a Catalunya és capaç de treballar i de fet ho fa, amb materials propis i amb metodologies més avançades que la que es pretén utilitzar en aquest projecte, però “forçar la màquina” per a la resta dels centres i posar aquest futur ideal com a única alternativa possible, és a dir, anar-nos fora de la ZDP de molts docents, només genera rebuig i frustració."

Caramba !!! doncs si ja existeix un nombre important de centres que treballen en esta línies PERQUÈ ELS DEIXES FORA !!!!

Recomano fer una ullada a la totalitat de preguntes i respostes del projecte PIR

.... ( i no ficaré més llenya, no parlant  de com queda amb tot això la LINKAT :::)