Asunto:Re: [aulainf] Llibres digitals
Fecha:Martes, 28 de Abril, 2009  09:37:33 (+0200)
Autor:Josep Pujadas i Jubany <josep @.......cat>

On Tue, 28 Apr 2009 08:03:54 +0200, Dr. Joan de GrÓcia wrote

> ... Tampoc estic d'acord amb que no han d'existir petits centres de cÓlcul
com ell anomena.

Ja ho he trobat ...

Realment és de ciŔncia-ficció ... A mi em porta més feina i
emprenyades "perseguir" el CTTI, el SAU, Telefónica, etc que no pas mantenir
la MITJA DOTZENA DE SERVIDORS que tenim muntats.

En el moment que la meva tasca de coordinació sigui estar al telŔfon
reclamant coses que no funcionen a serveis centrals PLEGARÉ. Pe "perseguir"
persones que no fan la feina que els toca ja en tinc prou a l'aula.

POSO A SOTA EL TEXT, perquŔ els tingueu a mÓ. Fixeu-vos amb el servei 7x24,
que la XTEC no cumpleix. Ni tampoc cumpleix moltes normes de seguretat
(spam, validacions sense SSL, routers accessibles a pings i altres eines
d'escaneig, etc).

A reveure,

Josep Pujadas i Jubany
Professor de Tecnologia
Coordinador de TIC (des 1998-99)
www.bellera.cat

http://imae.wikispaces.com/LlD-PiR-O#P5

Un altre aspecte són els servidors. De la mateixa manera que un centre no ha
dĺésser un SAT, pensem que tampoc ha dĺésser un ôcentre de cÓlculö, i més
quan els ôcentres de cÓlculö en el format en que els coneixem, estan
desapareixent. No volem dir que un centre no pugui tenir els servidors que
vulgui per a fer el que li sembli si hi ha una raó per a aix˛, per˛ pensem
que el funcionament ôestÓndardö dĺun centre no ha de demanar aix˛.
El món de les TIC funciona avui amb súper-centres distribu´ts, amb multitud
de connexions a Internet, funcionament 7x24, protegits contra tota mena
dĺatacs, sistemes de recuperació, ... i quan fallen, que és gairebé mai,
surten als diaris. Estic parlant de Google, YouTube, MSN, ...
Intentar tenir petits centres de cÓlcul que funcionin amb la qualitat que
demana un servei sense problemes és cada cop menys viable per massa car i
massa complex. Pensem que la millor estratŔgia per a les escoles és estar
obertes a Internet i funcionar amb recursos allotjats a la xarxa. Aix˛ serÓ
el que es farÓ amb el llibres de text i continguts digitals que es facin
servir al pilot, que estaran emmagatzemats en servidors gestionats pels seus
prove´dors.

En aquesta situació, la major part dels problemes que el sistema pugui tenir
des del punt de vista de la infraestructura, seran bÓsicament de
comunicacions i hauran dĺésser resolts pels operadors de telecomunicacions.
El Departament posarÓ en servei un centre de trucades que funcionarÓ com a
Punt dĺAssistŔncia ┌nica, que serÓ a qui sĺhaurÓ de trucar quan es produeixi
alguna mena dĺincidŔncia. Aquest centre ajudarÓ a fer un primer diagn˛stic
del problema, el transferirÓ a qui lĺhagi de solucionar, registrarÓ el temps
de resolució de les incidŔncies i escalarÓ el problema en els casos en quŔ
aquests temps superin els mÓxims establerts.