Asunto:RE: [aulainf] Llibres digitals
Fecha:Lunes, 27 de Abril, 2009  19:37:14 (+0200)
Autor:Dr. Joan de Gracia <jdegra25 @.....com>

Hola josep,

Quan responguin a aquestes preguntes i a les que formules, el projecte tindra solidesa.

1- connectivitat: no nomes calen mes adsl sino que cal adequar el centre per fer-ne un us simultani de les adsl.
2- proxy local i filtratge de continguts
3- tallafocs de forma que es restringeix el transit cap a for

Qui ho implementa i qui paga les adsl

4- condicionament del centre: xarxa electrica, xarxa wifi, adrešament IP

Qui ho fa? Pel que fa la xarxa electrica, s'ha de respectar la normativa de baixa tensio i no serveixen els endolls que es poden comprar a qualsevol botiga. Escomesa electrica, algu ha fet el calcul del que suposa connectar a la xarxa electrica tots els ordinadors (per mes portatil que sigui)?

Pel que fa la wifi, les xarxes que se sole configurar nomes permeten adrešar 254 maquines per tant s'ha de modificar. Suporta la wifi de l'heura aquest nombre d'ordinadors portatils?

Autenticacio dels usuaris wifi. Sense dhcp i amb una clau wpa la gestio dels portatils es inviable. Cal per tant disposar d'un servidor dhcp, un sistema radius i si m'apreteu d'un hotspot.

Qui ho munta?

A l'hora del pati o al migdia, on es desen els portatils? Dotaran de carros de portatils als centres o armaris o el que sigui?

Fins a quin punt el centre es responsable dels portatils dels alumnes?

Accepteu que els portatils vinguin amb el sistema operatius que sigui, amb les aplicacions que siguin, de la forma que sigui (penseu en maquines sense antivirus, amb programes espia i amb algun P2P? O es pensa en un sistema robust i inmune a virus com ara GNU/Linux?

Pel que fa els continguts digitals, quantes editorials hi ha ara en aquest moment que participin en el projecte? (a banda de digital text).

S'ha parlat en algun moment que les plataformes estiguin al centre? O es pensa regalar aixo a les editorials? Compte que aquest darrer model implica estar captiu per part de l'editorial i no es tan "granular" com ho pot ser el llibre de text? (el que vull dir es si s'obligara a tot el centre a gastar la mateixa editorial o be cada materia podra optar a diferents editorials?

En el moment que vegi respostes fermes em comenšare a creure que aquest projecte pot prosperar.

Joan de Gracia