Asunto:Re: [aulainf] Sobre la llista aulainf
Fecha:Viernes, 24 de Abril, 2009  09:49:21 (+0200)
Autor:Joan Ristol <jristol @....cat>

Xavier:

Jo sóc soci des de fa anys i, malgrat que no he utilitzat gaire la llista per escriure-hi, si que m'ha acompanyat molt cada dia, en obrir el correu electr˛nic, veure els missatges de les companyes i companys i estar una mica més al corrent del quŔ es "cou" en el mon de la informÓtica educativa en els nostres centres.

Crec sincerament que és una greu equivocació eliminar la llista i integrar tota la comunicació a través del portal. El que tots fem cada dia, desseguida que podem és obrir el correu electr˛nic, que és la nostra finestra oberta al món, com sempre fem (o fŔiem) amb la bústia de correu tradicional. No crec que la comunicació a través del portal aconsegueixi la mateixa operativitat que te la llista. En tot cas proposo que el que es pugui veure en el portal ens arribi personalment a les nostres adreces de correu automÓticament. Si cada vegada més el que es pretén és fer més fÓcil i Ógil la comunicació electr˛nica, crec que el mitjÓ més utilitzat i immediat és l' e-correu.

Una altra cosa a comentar, que crec que també ha incidit en la progressiva davallada de comunicacions, ha estat la tendŔncia implacable a reduir els temes que es tracten, a la Linkat i el programari lliure que, malgrat ser temes molt interessants no son, ni de bon tros, els únics que ens preocupen dia a dia.

Si volem "refundar-nos" potser caldria primer replantejar-nos quŔ som i que volem acabar sent:
- Una associació d'ensenyants d'informÓtica
- Una associació d'ensenyants que utilitza la informÓtica habitualment
- Una associació de coordinadors d'informÓtica
- Una barreja de tot,
- ........

El món de les TIC es va transformant inexorablement en el món de les TAC. De les aules d'informÓtica s'ha passat a l'informÓtica a l'aula (per al professor) i anem cada vegada més depressa a l'aula informatitzada per a tothom.
Com ens acabarÓ afectant com a professors?
Com afectarÓ als coordinadors d'informÓtica?

Si estem comenšant una nova etapa potser caldria replantejar-se aix˛ des de l'arrel.....

Perdoneu si m'he estŔs massa, o si aix˛ ja ho teniu massa clar i us resulta repetitiu.

A reveure,

Joan Ristol

Sent: Thursday, April 23, 2009 9:39 PM
Subject: [aulainf] Sobre la llista aulainf

Segurament els socis i no socis que hem fet servir la llista de
distribució en alguna ocasió, hem observat que cada vegada es fa
servir menys i són cada vegada menys les persones que l'utilitzen i ha
perdut tot l'interés que havia assolit durant els primers anys.

En el seu moment va ser una pionera i referent de l'AEIC per intentar
respondre a les necessitats de les persones que tenien una
responsabilitat directa en els centres en l'Órea de coordinació
d'informÓtica i que el D.E. no responia a les espectatives creades ni
resolia els problemes plantejats. Tot aix˛ va portar a que un conjunt
de persones la fessin servir com una consultoria tŔcnica i que va
esdevenir un lloc de trobada per resoldre problemes i l'origen del
naixement de l'Associació que de manera formal va fer possible que el
Departament d'Educació escoltés les nostres peticions i
reivindicacions.

Es va creure convenient en el temps crear altres llistes com:
"linuxcentres", "oficentres", "juntaeic" que, poc a poc, i que per la
millora de les condicions de la tecnologia i de les comunicacions en
mica en mica han anat deixat de ser un referent dins del nostre Ómbit
i s'han substitu´t per noves formes de comunicació.

Donat que actualment ha variat la funcionalitat de la llista, i per
tal de garantir la seva operativitat, hem cregut centralitzar i
estructurar millor el seu contingut, hem decidit passar tot el seu nou
contingut a nou portal de l'AEIC (http://aeic.xtec.cat) on s'han creat
diferents apartats on tothom podrÓ accedir i participar (f˛rums, pujar
articles, agendes, comunicacions, etc., que intentarem que sigui
l'únic punt de referencia virtual de la nostra l'Associació.

Dit aix˛, a partir d'ara el lloc de referŔncia i lloc de trobada de
tots els socis i s˛cies i simpatitzants serÓ el portal.

Un cop identificats, dins el nou portal (del que es va fer la
presentació el dissabte passat en l'assemblea) podeu gaudir de tots
els serveis disponibles (i els que s'aniran afegint).
Com a president esperono a tots a que el fem servir i el potenciem.
Del nou portal n'esperem una millor funcionalitat i us animen a
visitar-lo i participar en les opcions disponibles.

Xavier BeÓ
President de l'AEIC

AEIC (Associació d'Ensenyants d'InformÓtica de Catalunya)
http://www.aeic.es
ENSENYAMENT I INFORM└TICA
1. Per un programari lliure i en catalÓ
5. Suport tŔcnic i reconeixement coordinadors/es d'informÓtica
| Participa als F˛rums d'InformÓtica de Centres de l'AEIC!     |
| - F˛rum general:   http://www.elistas.net/foro/aulainf       |
| - F˛rum ofimÓtica: http://www.elistas.net/foro/oficentres    |

Ens trobarÓs a http://www.aeic.es

Se certificó que el correo entrante no contiene virus.
Comprobada por AVG - www.avg.es
Versión: 8.5.287 / Base de datos de virus: 270.12.4/2077 - Fecha de la versión: 04/23/09 19:21:00