Asunto:[aulainf] Els vídeos ofeguen els centres
Fecha:Jueves, 12 de Febrero, 2009  13:08:29 (+0100)
Autor:Josep Pujadas i Jubany <josep @.......cat>

Hola!

Fa unes setmanes es va comentar en aquest fòrum l'aplicació videocache, que
actua com un "redirector" d'squid i permet emmagatzemar en local els vídeos
de youtube, googlevideo, vimeo, etc.

Amb videocache estem estalviant un ample de banda important, tenint en
compte que només tenim 2 Mbit/s.

Malauradament videocache no tracta a hores d'ara dominis més locals
(edu3.cat, 3cat24.cat, tv3.cat, ...)

M'he mirat el codi de videocache per veure si podia incloure-hi aquests
dominis però m'he trobat amb la següent dificultat:

**** TV3 fa servir rmtp:// en lloc de http:// en els seus vídeos. Això vol
dir que és streaming d'Adobe Flash.

**** XTEC fa servir rtsp:// en lloc de http:// en els seus vídeos. Això vol
dir que és streaming de Real Networks Video.

He cercat per Internet si hi ha alguna aplicació capaç de guardar els
streamings sense intervenció per part de l'usuari, però no sé trobar-ne cap.

Alguna idea?

A banda d'això em pregunto quan tindrem els Centres més connectivitat perquè
amb tanta web 2.0 i tant contingut multimèdia les connexions actuals molt
saturades. Estem ofegats, vaja!

Josep Pujadas