Asunto:Re: [aulainf] Linkat, un fiasco?
Fecha:Sabado, 31 de Enero, 2009  13:52:04 (+0100)
Autor:Josep Pujadas i Jubany <josep @.......cat>

On Fri, 30 Jan 2009 20:00:03 +0100, Manel Soengas wrote

> Josep creus que la solució és que cadascú faci servir all˛ que li va
bé.....per desenvolupar la feina....uffffffff que perill, oi???

Penso que all˛ que importa és que l'alumnat tingui accés a les TIC. Els
recursos són els que són. Els canvis no acostumen a ser una bassa d'oli. Hi
ha qŘestions tŔcniques a resoldre i, sobretot, hi ha l'adaptació/formació
dels usuaris.

Les incidŔncies han de ser mínimes i s'han de resoldre de forma rÓpida. Les
TIC han de ser fÓcils per als usuaris i s'ha de donar suport als que tenen
dificultats.

Si hi ha Centres que han arribat a aquest estadi, perquŔ la seva gent ha fet
un gran esforš per arribar-hi, quina importÓncia té que estiguin treballant
amb una plataforma o altra?

> I a més apuntes que som educadors i formadors....doncs quin millor lloc
que una escola per ensenyar als nostres alumnes que després
del "Guindos"&"Microsoft" hi ha vida...i a més...es pot viure, ;-).

La informÓtica no es redueix al PC. Videoconsoles, telŔfons m˛bils, Internet
(servidors web, correu) són informÓtica. Per tant, s'ha d'ensenyar als
alumnes que de sistemes operatius "en toquen" molts, amb utilitats
diferents.

I si parlem del desktop, per mi és més important que "toquin" aplicacions
GNU com OpenOffice o FireFox que el sistema operatiu que facin servir. Que
es baixin aquests programes i se'ls posin a casa. Que no env´in més treballs
DOCX al seus professors ...

En general l'alumnat té Windows com a desktop a casa seva. PerquŔ se l'ha
trobat ... i ja els estÓ bé (molts, sobretot per jugar).

Si els ensenyem a fer coses a l'escola i després no són aut˛noms a casa,
malament rai. Feina que hi ha a que "segueixin" l'aprenentatge amb un mateix
entorn ...

Per˛ com ja vaig dir fa dies tot aix˛ canviarÓ i molt. En poc temps
treballarem combinant aplicacions web, terminal remot o multiplataforma. I
tothom portarÓ la serva maquineta (amb el sistema operatiu que sugui) al
Centre.

A reveure,

Josep Pujadas