Asunto:[aulainf] Linkat, un fiasco?
Fecha:Jueves, 29 de Enero, 2009  23:24:21 (-0800)
Autor:Dr. Joan de Gracia <jdegra25 @.....es>

Perdoneu-me que intervingui pero Josep, no hi estic d'acord.

M'explico, una distribucio comunitaria que no passi abans per uns filtres es inviable per poder donar el suport corresponent. Amb Ubuntu, i quan hi ha canvi de versions SEMPRE hi ha problemes. A nivell particular pots triar el que vulguis i cercar el suport que toqui pero si has de generalitzar el suport es fa inviable. Les actualitzacions s'han de provar abans i despres alliberar-les.

Tant freebsd com linux com la Linkat son lliures. Ara be, tot el problema de deteccio de hardware que te la linkat ve perque es basa en una distribucio empresarial i so analitzem red hat veurem que el nucli tambe es antic. Que fer? Doncs cerquem els drivers i ja esta. Que feu amb windows? Cerqueu els drivers i ja esta.

Aquesta situacio canviara radicalment amb la sortida de la propera linkat i no ho dic en el to que ho diu M$. La linkat 2.1 es basa encara en el producte de Novell pero en la propera aixo canvia.

Per cert, la maqueta de xp del departament la podeu fer servir si el portatil sempre i quan tingueu una llicencia de xp al portatil. Josep, si dius aixo perque la gent continui fent servir windows em sembla que el missatge es força trivial. Si voleu portatils, netbooks amb linkat, demaneu-los a les empreses que ja saben que es Linkat (mireu www.lin.cat). Si voleu Linkat als portatils, demaneu-lo als tecnics de suport i a partir d'aqui donem solucions.

I les aplicacions privatives no em representen cap problema sempre que siguin legals. Si no m'equivoco, autocads 2007, office 2003/xp/2007, windows xp sobre maquines que no tenen llicencia (la famosa etiqueta) de windows xp home NO SON LEGALS.

Per aixo us recordo que hem de complir amb les instruccions d'inici de curs i es fa esment a l'hora de respectar la legalitat vigent.

Joan de Gracia

**********************************
* *
* Per un programari *