Asunto:Re: [aulainf] Llapissos USB contaminats
Fecha:Sabado, 15 de Noviembre, 2008  21:55:18 (+0100)
Autor:Josep Pujadas i Jubany <josep @.......cat>

On 15 Nov 2008 15:14:49 +0100, iesmalgrat wrote
> Hola,
>
> Per cert Josep, dius que el panda els troba? perquè el que m'havien
comentat i un correu que em va arribar deia el contrari. És molt interessant
això que comentes dels ordinadors, hi ha algun lloc que estigui explicat com
s'ha de fer, ja que el tema d'engegar els ordinadors a mitja nit i
descongelar-los per fer les actualitzacions no el tinc gens clar.

> Josep M

Josep M,

El Panda, com tots. Fa un any era incapaç de trobat knight i similars.
Després va començar a trobar-lo i a eliminar-lo, tot i que s'oblidava de
l'autorun.inf amagat. Ara ho fa força millor amb els virus que van
apareixent en els llapissos. Tot i això es deixa arxius .inf i .cmd fins que
no hi accedeixes expressament o fas una anàlisi de la unitat.

Quan tinc un avís del Panda per correu electrònic, si puc, m'arribo fins la
classe on hi ha el llapis a inspeccionar-lo. En els darrers casos que estem
tenint Panda for Desktops (client de Panda Administrator), aconsegueix
netejar totalment el llapis.

Algunes de les darreres incidències, la majoria produïdes per llapissos
d'usuaris (i la resta per navegació per planes contaminades):

Virus detectado: Trj/Autorun.IY
Virus detectado: W32/Lineage.KAY
Virus detectado: W32/Lineage.KAY.worm
Virus detectado: W32/Lineage.KCR.worm
Virus detectado: W32/Lineage.KDV.worm
Software publicitario (Adware) detectado: Adware/AdsRevenue
Aplicación potencialmente peligrosa detectada: Application/DiskKnigh
Virus detectado: W32/Autorun.ALJ.worm
Virus detectado: W32/Lineage.KDD
Virus detectado: W32/Lineage.KDD.worm
Virus detectado: W32/Autorun.AJT.worm
Virus detectado: Trj/Banker.JKK
Virus detectado: W32/Perlovga.A.worm
Virus detectado: W32/Autorun.AJH.worm

Sobre algun lloc on estigui explicada l'engegada nocturna, no en conec cap.
He tirat de manual de DeepFreeze, de manual de Panda, d'informació treta
d'Internet sobre WOL (Wake On LAN) i moltes provatures. Fins que hem trobat
la forma d'optimitzar-ho i n'estem força contents. Cal pensar que el
muntatge obliga, a vegades, a replantejar com s'alimenten elèctricament les
màquines.

És una llàstima que no tinguem trobades presencials (com les d'abans) per
poder divulgar experiències d'aquesta mena ...

Cordialment,

Josep Pujadas