Asunto:Re: [aulainf] Aquesta llista
Fecha:Domingo, 9 de Noviembre, 2008  12:26:31 (+0100)
Autor:Josep M SolÚ Valls <jsole125 @.............com>
En respuesta a:Mensaje 20830 (escrito por iesmalgrat)

El Sunday 09 November 2008 10:02:33 iesmalgrat@gmail.com escribió:
> Hola,
>
> be potser vaig molt errat, per tant perdoneu, per˛ expressaré la meva
> opinió.
>
> Crec que les llistes han fet un gran servei, durant molt de temps, per˛
> diria que en aquest moment són fÓciment substituibles per un f˛rum.
>
> L'AEIC disposa d'un portal i d'un moodle, que segur que en els dos es
> poden desenvolupar f˛rums.
>
> En el nou portar de drupal, no se si els f˛rums poden enviar els missatges
> per correu a la gent, per˛ el moodle segur que els envia, per tant seria
> [...]

Crec que s'han de tenir en compte diversos factors:

1 El descarregament dels missatges o bé la consulta. Hi ha casos que els vull
descarregar.
2 El volúm de missatges, un f˛rum si no té molt volum de missatges és més
seguible. En tot cas cal que tingui una eina de sindicació, perquŔ no calgui
anar amb el navegador expressament a la pÓgina.
3 L'organització dels missatges. El fet que sigui en un entorn web, pot
afavorir o dificultar una organització més des del punt de vista del lector.
4 El fet que per participar hagis d'anar a la pÓgina web, en alguns casos no
afavoreix la facilitat de resposta o d'enviament...

Personalment crec que la solució passa per fer servir una aplicació que ho
gestioni tot i em presenti un resum de novetats, de manera fÓcil i eficaš.
Particularment faig servir un entorn únic kontact (gran invent) que em
presenta el correu, les llistes, les news, i les novetats sindicades de
forums i blogs, anotacions personals, calendaris, adreces de contactes, ... i
la possibilitat de conexió amb diferents groupwares.
Actualment estic seguint: llistes de correus (5), news (3) i f˛rums/blogs
(12), respostes dels propis llocs web (5)

Per completar-ho faig servir una aplicació a través d'Internet (cloud
computing?) és un complement del Firefox que es diu Foxmark i que em manté
sincronitzats els marcadors.

Dins de l'escola aix˛ va en contra dels comptes d'usuaris generalistes tipus
prof... que no permeten fer una gestió prou interessant dels programes
d'aquest tipus...

Amb la capacitat creixent dels discos durs, i les eines que faciliten la
gestió, potser caldria generar usuaris/grups individualitzats...

Bé, aquí teniu una opinió sobre alguns elements que crec que caldria tenir en
compte.

--
----
Josep M Solé