Asunto:Re: [aulainf] RE: Equivocat
Fecha:Martes, 3 de Abril, 2007  10:33:40 (+0200)
Autor:Xavier Sala <utrescu @..........net>

Bé, no volia deixar estar aquesta discussió perquè la considero un tema
perdut, però el teu missatge m'ha fet tornar a repetir alguns arguments.

Ramon Àvalos i Calomarde wrote:
> Benvolgut Xavier ,

> m'agradaria fer un parell d'aclariments:
>
> Més que excitar, el que està clar és que va molestar...

Doncs a mi també em molesta que algú demani com ho pot fer per cometre
un delicte i a tothom li sembli bé. I a més a mi, perles com aquestes em
semblen de més mal gust que la frase del Ferrari (que crec encertada
encara que molesti):

"Respecte a les ironies absurdes, només dir que per la meva part les ignoro com
si no fossin ningú"
"Sobree el catxondo del Ferrari el millor, com en tants altres fòrums, és
senzillament Ignorar-lo, a part de recordar-li la dita de que de bones intencions
linfern n'és ple"

O sento, pot ser un delicte acceptat per la societat, però m'emprenya
igualment (potser perquè sóc informàtic i he treballat en el sector)
perquè perjudica a moltes persones (els treballadors d'aquestes
empreses), i perjudica la possibilitat de que hi hagi alternatives al
monopoli actual. Jo estic col·laborant en diferents programes de
programari lliure i crec que aquestes actituds impedeixen que les
alternatives tinguin èxit i que creixin fins a ser alternatives vàlides.

A més em fa gràcia l'argument de "si em compro un ordinador i no tinc SO
tinc dret a piratejar-lo"  ja que ningú compra un cotxe sense rodes
pensant que això li dóna dret a agafar-les d'on vulgui. O  "I què passa
si no funciona el meu perifèric amb el SO?". Doncs que caldrà fer un
esforç d'investigació abans de comprar, com es fa amb les altres coses!

> captaria, per donar a entendre que el que es demanava és il·legal (...)
>
> Es demanava informació. No se m'albirà que això pugui ser il·legal. (una
> altra cosa seria l'ús se'n faci, i la distinció no és banal!) I,
> efectivament el comentari era sarcàstic --i per tant feridor
> (innecessàriament, afegeixo) i no pas irònic. La ironia és una altra cosa.
> Imagino i dóno per descomptat, és clar, que aquesta no debia ser ni de lluny
> la teva intenció.

Recordo que el subject era "Avís molest de programa pirata".Tu no hi
entens que està dient que "el meu amic té un programari que no té dret a
usar i m'ha demanat que l'ajudi a usar-lo sense permís"?. Doncs a mi les
paraules  "programa pirata" m'ha fet creure que es tracta d'un programa
sense llicència.

> I aquí
> podríem obrir, si no fos que la llista no és el lloc adequat, un extens
> debat sobre com la resistència i rebel·lió a les lleis injustes han promogut
> i afavorit històricament el canvi social...

De fet un dels arguments a favor de la democràcia, que està totalment
relacionat amb la frase que has posat de Churchill,  era que és el
sistema menys dolent perquè et permet canviar les lleis si  et semblaven
injustes sense haver de recórrer a revolucions. Però no, jo tampoc
entraré en aquest debat...

> [...]
> i ara fan uns programes força bons. I també que es passen tres pobles amb
> els preus i les polítiques de llicències. I també que, com poques vegades ha
> passat a la història, el "poder real" està del costat de David i no de
> Goliat; tothom sap que, mentre no ens colin una nova Internet pensada des
> dels interessos de les multinacionals, per raó del seu propi disseny
> original la xarxa sempre ens permetrà compartir la informació i sempre hi
> haurà qui trobi la manera de petar qualsevol programa. Potser hauran d'anar
> treballant el concepte de 'Valor afegit' ;--)

No entenc aquesta doble moral que permet que qualsevol es cregui amb el
dret de dir quin ha de ser el preu de la llicència del programari.
Acceptaríeu que els pares dels alumnes decideixin si el sou que es paga
al professorat per donar classe és massa alt?. Us asseguro que hi ha
molts pares que ho pensen.

A mi em sembla que les comissions dels bancs (per posar un altre
intangible) són excessives. Això em dóna dret a no pagar-les o a decidir
quin és el preu que he de pagar? A mi, si no em semblen bé les
comissions d'un banc en buscaré un altre.

Repeteixo un altre cop, jo no sóc ningú per decidir quin és el preu que
ha de posar Microsoft en els seus productes. Si no m'agrada el preu que
cobra Microsoft pels seus productes, no els compro i em busco una
alternativa. I si la alternativa no existeix, o no m'agrada gens, doncs
hauré d'estalviar per poder-les pagar (com faig amb totes les altres
coses).

La nova Internet pensada des dels interessos de les multinacionals ja
està en marxa i si no t'ho creus mira't una mica les lleis que estan
aprovant els països de la Unió Europea amb l'objectiu de "regular" Internet.

> [...]
> i el compliment (o no) de les lleis em sembla que, estrictament, no tenen
> res a veure. Una altra cosa és l'Estat de Dret. I ja Churchill deia que la
> democràcia li semblava només la menys dolenta de les formes de govern, no?
> Però no ens perdem. Suposo que l'únic que ha passat és que algú que demanava
> com protegir--se del Sol s'ha 'sentit' com si li contestessin: "passa per
> l'ombra, tonto!" i, és clar, no calia. Ell això ja ho sabia, però volia
> passar pel sol i no cremar--se. Si no tenies una resposta potser hauria estat

No, el símil més proper seria dir "el meu amic ha vist com li queia una
cartera a una persona pel carrer i m'ha demanat que em posi al davant
per poder-la agafar tranquil·lament sense que el vegin" i li he dit
"Això no es fa". I la gent pensa que com que molta gent ho faria, no
passa res i em miren malament a mi.

Realment em sembla al·al·lucinant que hi hagi docents que pensin que
piratejar programes, sabent que no és legítim, és acceptable... Això és
el que els hem d'ensenyar als alumnes? Valia la pena que perdés el temps
contactant amb empreses per demanar-los si em podien donar una llicència
temporal per fer servir el seus programes a classe amb els meus alumnes?
o buscant programes lliures o gratuïts perquè poguessin fer les
pràctiques a casa?

Bé, no respondré més perquè m'ha quedat clar que és una guerra perduda.

I perdoneu to d'aquest missatge perquè no havia acabat de llegir els
missatges i ara he estat jo el que s'ha emprenyat i segurament ho hauria
d'haver deixat córrer en comptes de respondre.

Salut,

--
Xavier Sala Pujolar
utrescu@...