Asunto:[Fwd: Re: [aulainf] equivocat2]
Fecha:Lunes, 2 de Abril, 2007  14:05:32 (+0200)
Autor:Josep Almar LLado <JOSEPALMAR @..........net>

Bé, aquest és un debat que crec que es prou seriós per no banalitzar el
seu abast i meditar les repercussions del seu correcte tractament i
pensament.

Personalment em molesta que l'estat no sigui correcte en general amb els
termes legals i morals en els diferents Ómbits. Les escoles públiques
són institucions que pertanyen a l'estat. No crec que ningú s'hagi
d'ofendre en aquesta llista, majoritariament representada per membres
que treballen per l'estat en que algú reclami les condicions legals i
morals correctes, en aquest cas en l'ús del programari.

Aquestes observacions, s'estan fent en un moment a on hi ha una
alternativa clara. Suposo que ningú em pot discutir, que valorant la
majoria de les tasques que es fan a les escoles, l'OpenOffice, és una
alternativa clara a l'Office de Microsoft. També s'ha de dir que si
rebem una llicŔncia d'Office del departament i l'instalĚlem a tots els
ordenadors, li passem als professors i també perquŔ no als alumnes, hi
ha quelcom que no es correcte, explicitat molt bé en les instruccions
d'inici de curs en quan a la propietat intelĚlectual. En el moment que
hagi algú, ens agradi o no que demani el compliment de la llei, s'haurÓ
de complir, per tant quina necessitat tenen els directors com a
responsables i els coordinador com a executors d'estar en aquest buit
legal. És més, hi ha escoles, em consta que tenen dificultat per part de
la pressió del claustre dels professors per realitzar aquest procés de
canvi de Office a OpenOffice. Per tant el que s'exposa és una eina de
pes per justificar aquesta migració on ningú s'ha de sentir manipulat
perquŔ es pensi que sigui un caprici del coordinador.

És veritat que la Linkat s'ha de millorar per poder competir amb el que
hi ha a les escoles, que algun responsable polític s'hauria de mullar i
algú amb capacitat de decisió, s'hauria de prendre en serio el projecte
per poder ser més efectius en un desplegament amb garanties de bon
funcionament.

Hi ha diferents escoles a Catalunya, que estan treballant amb alguna
distribució del Linux i penso: QuŔ el que perden per un costat en coses
que podrien fer més bé en windows, es guanya amb altres portes que
s'obren amb el programari lliure.

Es evident que hi ha d'haver-hi llibertat d'elecció, per˛ també crec que
és convenient un coneixement ampli de les diferents opcions, per tal de
poder efectuar l'elecció que més pugui beneficiar a la llarga a la
comunitat educativa. També voldria matisar que si la nostra opció va en
la línia del programari lliure, el camí a recórrer és llarg i en moltes
ocasions difícil, és per aix˛ que ens anirÓ molt bé acotar els límits
sobre els qual s'ha de treballar ja que tenir un programari amb les
condicions legals correctes també ajuden a donar suport funcional al
sistema.

Bona nit

Josep Almar

[Adjunto no mostrado: Re: [aulainf] equivocat2 (message/rfc822) ]
Asunto:Re: [aulainf] equivocat2
Fecha:Domingo, 1 de Abril, 2007  23:13:02 (+0200)
Autor:Josep Almar LLado <jalmar @....cat>
En respuesta a:Mensaje 19109 (escrito por Dr. Joan de Gracia)

[...]

asas
En/na Dr. Joan de Gracia ha escrit: