Asunto:Re: [aulainf] equivocat
Fecha:Lunes, 2 de Abril, 2007  14:47:23 (+0200)
Autor:Xavier Sala Pujolar <utrescu @..........net>

Veig que el meu comentari sarcÓstic ha excitat les consciŔncies i
m'agradaria fer un parell d'aclariments:

1. No he acusat a ningú de res. Només era una ironia, que suposava que
es captaria, per donar a entendre que el que es demanava és ilĚlegal i
que encara que hi hagi gent que s'ho pensa, el programari no és un bufet
lliure: n'hi ha de gratu´t i n'hi ha de pagament. I el Windows XP és de
pagament.

2. Jo no sóc cap ap˛stol del programari lliure. Em sembla que mai li he
dit a ningú que faci servir ni Linux, ni Openoffice.org, ni res. Com a
molt si algú em demana informació li explico el que hi ha i si convé
l'ajudo a instalĚlar el que sigui, per˛ res més.
De fet ara mateix estic escrivint aix˛ en un XP Home que vaig comprar
quan vaig comprar l'ordinador perquŔ em feia falta per poder fer les
classes de programació en Windows.

3. Jo no crec que tothom tingui el "dret" de fer servir el programa que
li doni la gana simplement perquŔ és fÓcil de piratejar. Si necessito un
programa que estÓ amb una llicŔncia privada el compro, perquŔ aix˛ és el
que diu la llei, m'agradi o no. De fet, no tinc Microsoft Office a casa
perquŔ sortia del meu pressupost quan vaig comprar l'ordinador i per
aix˛ tinc Openoffice.org, que m'agrada menys, per˛ és el que em puc
permetre. (Per cert se m'acudia un símil amb cotxes per˛ com que he vist
que no agraden)

4. Em sembla totalment correcte que Microsoft faci el possible per
evitar que la gent pirategi els seus programes (de fet crec que fa massa
poc) perquŔ és una empresa que viu de la venda de programari i estÓ en
el seu dret.
Les finestres "molestes" del WGA són un sistema de Microsoft per evitar
les c˛pies pirates i en el cas que surtin, si s'ha comprat el SO,
contactant amb Microsoft ho solucionen (conec una empresa on va passar).
Per tant no cal recórrer a programes ilĚlegals per solucionar cap problema.

> "hem va costar una mica de trobar ja que sembla ser que per imposició de microsoft, en molts
> llocs havien prohibit la seva descarrega"

5. Pel que m'acusa de no ser democrÓtic: Ho sento, per˛ no sé en quin
lloc del "manual del dem˛crata" diu que els dem˛crates si no volen, no
han de complir la legislació vigent. T'asseguro que jo ho tenia entŔs al
revés.

Salut,
--
Xavier Sala Pujolar