Asunto:[aulainf] RE: Equivocat
Fecha:Lunes, 2 de Abril, 2007  20:22:02 (+0200)
Autor:Ramon Àvalos i Calomarde <ravalos @....cat>

Benvolgut Xavier ,

> Veig que el meu comentari sarcàstic ha excitat les consciències i
m'agradaria fer un parell d'aclariments:

Més que excitar, el que està clar és que va molestar...

> 1. No he acusat a ningú de res. Només era una ironia, que suposava que es
captaria, per donar a entendre que el que es demanava és il·legal (...)

Es demanava informació. No se m'albirà que això pugui ser il·legal. (una
altra cosa seria l'ús se'n faci, i la distinció no és banal!) I,
efectivament el comentari era sarcàstic –i per tant feridor
(innecessàriament, afegeixo) i no pas irònic. La ironia és una altra cosa.
Imagino i dóno per descomptat, és clar, que aquesta no debia ser ni de lluny
la teva intenció.

> 2. Jo no sóc cap apòstol del programari lliure. (...) De fet ara mateix
estic escrivint això en un XP Home (...)

I jo amb un XP Pro totalment legal, amb antivirus legal i un munt d'altres
programes (office 2003, entre ells tot i que en el seu dia vaig adquirir
legalment un office 97 versió de desenvolupament, però ja se sap com va això
de les actualitzacions...) piratejats sense cap mena de mania.

No necessàriament tu, d'acord, però sí que n'hi ha d'altres que, des del meu
punt de vista, es comporten com a veritables fonamentalistes de la causa el
programari lliure. I de vegades cansa. Hi ha vida més enllà del PL i a la
llista jo, si més no, trobo a faltar d'altres inquietuds. Però com dirien
els meus alumnes "Es lo que hay."

> 3. Jo no crec que tothom tingui el "dret" de fer servir el programa que li
doni la gana simplement perquè és fàcil de piratejar (...)

Jo, en canvi, crec que s'ha de respectar la llibertat de tothom de fer el
que li doni la gana, fins i tot la de saltar–se la llei. Naturalment, tothom
ha d'assumir i responsabilitzar–se de les conseqüències dels seus actes. No
acceptaré, o més ben dit em faré un panxot de riure, de qualsevol que
fariseícament em digui que ell mai no ha transgredit la llei... I aquí
podríem obrir, si no fos que la llista no és el lloc adequat, un extens
debat sobre com la resistència i rebel·lió a les lleis injustes han promogut
i afavorit històricament el canvi social...

Naturalment, opino que l'administració educativa només ha de permetre que a
les escoles es faci servir programari lliure o bé programari legal. Trobo bé
que es paguin llicències per fer servir programari d'utilitat i qualitat
contrastada i àmpliament difosos entre el personal docent –altres formes de
dilapidar diners i recursos em semblen molt més escandaloses– i també trobo
bé que es promogui (repeteixo: promogui) el coneixement i utilització del PL

> 4. Em sembla totalment correcte que Microsoft faci el possible per evitar
que la gent pirategi els seus programes (de fet crec que fa massa poc...

Ja s'ho faran. El que està clar és que, des dels temps dels programes amb
modus text i els menús de doble línia al peu de la pantalla, han après molt
i ara fan uns programes força bons. I també que es passen tres pobles amb
els preus i les polítiques de llicències. I també que, com poques vegades ha
passat a la història, el "poder real" està del costat de David i no de
Goliat; tothom sap que, mentre no ens colin una nova Internet pensada des
dels interessos de les multinacionals, per raó del seu propi disseny
original la xarxa sempre ens permetrà compartir la informació i sempre hi
haurà qui trobi la manera de petar qualsevol programa. Potser hauran d'anar
treballant el concepte de 'Valor afegit' ;–)

> 5. Pel que m'acusa de no ser democràtic: Ho sento, però no sé en quin lloc
del "manual del demòcrata" diu que els demòcrates si no volen, no han de
complir la legislació vigent. T'asseguro que jo ho tenia entès al revés.

Estic convençut que ets tan demòcrata com qualsevol. Tot i que la democràcia
i el compliment (o no) de les lleis em sembla que, estrictament, no tenen
res a veure. Una altra cosa és l'Estat de Dret. I ja Churchill deia que la
democràcia li semblava només la menys dolenta de les formes de govern, no?
Però no ens perdem. Suposo que l'únic que ha passat és que algú que demanava
com protegir–se del Sol s'ha 'sentit' com si li contestessin: "passa per
l'ombra, tonto!" i, és clar, no calia. Ell això ja ho sabia, però volia
passar pel sol i no cremar–se. Si no tenies una resposta potser hauria estat
millor callar, no?

Cordialment.

Ramon Àvalos

                  ~ Curso de Comercio Electronico ~
   Descubre como ganar mas de $5000 dolares mensuales aplicando las
                  técnicas y herramientas del curso.
                 ->> http://elistas.net/z/166.b7e <<-