Asunto:RE: [aulainf] equivocat
Fecha:Sabado, 31 de Marzo, 2007  23:07:12 (+0200)
Autor:Dr. Joan de Gracia <jdegra25 @.....es>
En respuesta a:Mensaje 19103 (escrito por marti)

Hola Martí,

Com molt bé sabrÓs fa temps que defenso i recomano l'ús de programari lliure per
moltes raons que segurament ja haurÓs sentit.

També defenso que l'usuari que vulgui treballar amb programari privatiu ho faci
de la forma més legal possible i més si es tracta d'un centre públic.

No es tracta d'acusar ningú i sí d'informar que la "barra lliure" que s'ha
implementat en la societat actual no és gens recomanable i suposa un perill. I
cal conscienciar la gent que faci un ús racional del programari, que es llegeixin
les llicŔncies i que prenguin consciŔncia que determinats hÓbits són negatius.

Si treballes amb soft. legal també t'informaria que aix˛ suposa una cÓrrega
econ˛mica no gens menyspreable cap a l'empresa/administració que els compra.
Pensa que moltes llicŔncies són per a ús en un únic ordinador i que per cada
ordinador n'has de comprar una de diferent.

Com veus no s'incrimina ningú per˛ s'ha de dir i informar que aquests hÓbits no
són bons, que mai no ha passat res per˛ ningú t'assegura que no pugui passar  i
que la responsabilitat és d'aquella persona que ha fet aquest mal ús.

Fa temps que treballo amb programari lliure i estic molt tranquil, tinc un munt
de programes lliures per poder provar, puc fer cursos sense haver-me de preocupar
per les llicŔncies (són lliures), a més no estic saltant-me cap llei, i de cares
a l'administració educativa no em fa falta que em compri cap llicŔncia de
windows, ni d'office....ni de res ja que trobo tot all˛ que em cal en les
distribucions GNU/Linux.

Bé, jo li veig forša avantatges !!!!

Joan de Gracia

Per acabar et diré que jo mateix i durant els 7 dies de la setmana treballo amb
Linkat i Ubuntu i és possible treballar.

marti <escola05@...> escribió: Estava equivocat.

Jo pensava que aquest f˛rum era participatiu, que era democrÓtic (tothom
podia demanar ajud), també colĚlaboratiu, que ningú acusava a ningú de
robar cotxes, que qui necessitava algun consell, programa o altre
relacionat amb la informÓtica podia demanar-ho sense tenir que escoltar-
llegir improperis i un llarg etc., tot junt és una manera de fer que el
f˛rum sigui poc recomanable per poder-hi participar, sĺestan aplicant
all˛ de "estas conmigo o contra mi".

Algú de vosaltres te la formula magistral de lĺespirina, o la vacuna
contra ..... o sols ho tenen els laboratoris que la patentat.

Crec que tothom té el dret de poder utilitzar el programari que cregui
més adient, el que li sembli menys complicat a lĺhora de poder fer
alguna cosa, exemple escoltar música, veure un DVD, enviar un missatge
(no via web), que no hagi de saber retocar, programar, ni tan sols
llegir una aplicació, allÓ amb cadascun.

En aquest f˛rum podem sentir-llegir consells, de quin S.O o programari
seria el més adient, no ens fareu sentir malament si el que estem fent
ho fem d'una manera o d'un altre, no és pot obligar a ningú a utilitzar
un determinat S.O o aplicació, ni tampoc de com l'hem aconseguit.

De seguir d'aquesta forma en aquest f˛rum potser algun dia hi haurÓ qui
ens denunciarÓ a la policia per utilitzar aix˛ o all˛.

De veritat que hi ha qui somia truites i creu que avui per avui tothom
(jo sols conec el mon educatiu i una mica la industria) és capaš de
dilluns a divendres a utilitzar la linkat, per posar un exemple.

Per acabar agrairia molt que qui vulgui respondre ho faci amb correcció,
sense que el que pregunta es pugi sentir menyspreat o acusat o assetjat.

Fins aviat

Martí

AEIC (Associació d'Ensenyants d'InformÓtica de Catalunya)
http://www.aeic.es
ENSENYAMENT I INFORM└TICA
1. Per un programari lliure i en catalÓ
5. Suport tŔcnic i reconeixement coordinadors/es d'informÓtica
| Participa als F˛rums d'InformÓtica de Centres de l'AEIC!     |
| - F˛rum general:   http://www.elistas.net/foro/aulainf       |
| - F˛rum ofimÓtica: http://www.elistas.net/foro/oficentres    |

aulainf-baja@...
Ens trobarÓs a http://www.aeic.es