Asunto:[aulainf] Competències bàsiques i Open Office
Fecha:Jueves, 13 de Julio, 2006  10:27:57 (+0200)
Autor:Joan Blanco <jblanco1 @....cat>

Hola a tothom.

Abans d'enviar això he estat mirant si algú n'havia parlat i no he
trobat cap missatge que en parlés. M'ha sobtat molt.

Les macros dels fitxer XLS que ha elaborat el Departament per introduir
els resultats de les proves de Competències Bàsiques de l'alumnat de
Primària no són plenament compatibles amb Open Office 2.0 (no ho he
mirat amb 1.1)
El problema detectat és que en les dades parcials dels grups (CB10grup1,
CB10grup2, etc)  i nivells (CB8, CB10, CB12) els percentatges els
calcula sobre el total de caselles predefinides per introduir el nom
dels alumnes (28 en total) i no sobre el nombre realment introduit (en
el meu cas 24 i 23 alumnes en cada grup de Cicle Mitjà), introduïnt 0
(no assolit) en tots els ítems al rang d'alumnes NO EXISTENTS. Així un
ítem assolit per 12 alumnes del grup 1 que hauria de ser el 50% el
mostra com assolit pel 43% i en el global del cicle, per exemple si els
alumnes que arriben són 30, 70% en aquest cas, el resultat donat és 52%.

El més curiós és que en el full resum del centre, on s'inclou totes les
dades numèriques de tots 3 cicles, sí que ho calcula sobre la matrícula
real i per tant els percentatges són correctes. Això em fa pensar que no
seria impossible fer-lo realment compatible al 100%.

Sobre la coherència del camí anunciat pel Departament cap al programari
lliure i continuar amb aplicacions propietàries ja s'ha dit prou aquests
dies. Això és una mostra més.

Joan Blanco