Asunto:Re: [aulainf] sessió TIC
Fecha:Sabado, 23 de Julio, 2005  12:25:25 (+0200)
Autor:Pau Cabot <pcabot @.............es>
En respuesta a:Mensaje 16302 (escrito por Carme Vilarķ Rovira)

En/na Carme Vilaró Rovira ha escrit:

> Hola, bon dia des de Vic.
> Us volia demanar una cosa, sempre demano jo! :-)
> A principis de setembre haig d'anar a fer una sessió d'un parell
> d'horetes als mestres d'infantil i primāria d'una escola de Vic.
> L'objectiu seria que els mestres s'engresquessin a utilitzar les TIC
> amb els seus alumnes.
> Si algú de vosaltres ha fet una cosa semblant o si té en ment un
> d'aquells recursos que no fallen li agrairé molt que m'ho digui.
> Una abraįada i grācies per endavant.
> *Carme
> http://www.xtec.net/ceipjverdaguer/

Bon dia Carme,

Unes quantes idees:
- El JavaClic, que a poc a poc va superant la magnífica eina que ja era
el Clic: http://clic.xtec.net/ca/jclic/. Punts importants a mencionar
serien el sistema d'informes en xarxa, la quantitat d'activitats
disponible, la possibilitat de crear nous paquets ...
- Hot Potatoes. Com un Clic, perō més modest i més senzill de crear:
http://web.uvic.ca/hrd/halfbaked
- Materials del curs "Aplicació de les TIC a l'educació infantil":
http://weib.caib.es/Formacio/distancia/Material/ticinf/guia.htm
- Materials del curs "Aplicació de les TIC a l'educació primāria":
http://weib.caib.es/Formacio/distancia/Material/ticpri/guia.htm
- Els Live-Cds educatius de Linux Pequelín (http://www.pequelin.org),
Educanix (http://memnon.ii.uam.es/~educanix) i Xarnoppix
(http://xarnoppix.software-libre.org). Els dos primers són en castellā i
el tercer en catalā. El segon te l'interčs que estā específicament
pensat per a infantil.
- Ah! i jo no evitaria xerrar del programari lliure. Me sembla evident
que aquest no ha d'esser només per a usuaris avanįats. La seva filosofia
té molt d'eina pedagōgica i educativa. Un article del "Mestre" bastant
entenedor: http://www.gnu.org/philosophy/schools.ca.html
- Recursos per educació infantil
(http://weib.caib.es/Mon/arees/educacio_infantil/ed_infantil.htm) i
primāria (http://weib.caib.es/Mon/arees/educacio_primaria/ed_primaria.htm)
- Dues webs de referčncia: http://www.xtec.net i http://www.edu365.com
(aquestes me sembla que les coneixes, perō bé ...)
- Una experičncia concreta a Educació Infantil:
http://www.menorcaweb.net/staaguedainf/Memoria.pdf
- Altres cosetes: jo els mostraria planes web o portals web seleccionats
d'algunes escoles. N'hi ha alguns amb molta interacció i molta
actualització que engresquen molt al personal. Crec que la web és una
eina educativa bastant potent, i no fa falta que sigui mitjanįant
portals tipus Moodle (http://moodle.org).

Au, ja tens literatura ... ;)

Pau.