Asunto:Re: [aulainf] RV: [admpub] Concurs pe r distribució ensenyament (IMPORTANT)
Fecha:Viernes, 15 de Julio, 2005  10:04:24 (+0200)
Autor:Joan Ordinas <jordinas @.....com>

Ara que m'he tornat a llegir el plec de condicions si veig alguna cosa
important a afegir. Resulta que mentre es prenen la molestia
d'especificar de forma molt concreta protocols per fer
videoconferencia, per exemple, deixen completament obert el sistema de
directori d'usuaris a emprar.

M'explico. Fa temps que tinc la teoria de que caldria establir
prioritats en els proces d'implantacio de les TIC en el sistema
educatiu no universitari, unes prioritat diferents a les emprades fins
ara. Un element clau en una xarxa informātica és el metode pel qual
els usuaris s'identifiquen, tenint com a objectiu que el mateix
identificariu i contrasenya els hi serveixi als usuaris en qualsevol
subsistema (aixō ho anomenem "single sign on").

Com s'implantaran els nous sistemes Linux a les escoles? Tindrem un
directori d'usuaris pels vells sistemes Windows i un de nou pels
sistemes Linux? Qui s'emporti el concurs decidirā com fer-ho
lliurement, ja que el plec de condicions no concreta cap tecnologia
per aquest tema?

Tal com pinten les coses en aquest camp, caldria especificar que el
sistema ha d'estar fonamentat en LDAP, i que el nou servidor Linux
hauria de fer la feina d'autentificar també als vells PCs amb Windows
i els seus usuaris.

Així ho he fet jo, i trobo lamentable que el plec de condicions deixi
obert un tema tant important. La raó d'aixō és la de sempre: la
preocupació per la "informātica educativa" fa oblidar que primer cal
una infraestructura que funcioni, i despres, ja s'encarregaran els
professors de fer "informātica educativa"  si volen.

JJOR

                   ~ Aprenda a Hablar en Público ~
  Comunique sus ideas sin temor. Secretos revelados por los princi-
                    pales oradores profesionales.
                  ->> http://elistas.net/z/a0.b7e <<-