Asunto:Re: [aulainf] Suse, Linux
Fecha:Martes, 4 de Mayo, 2004  22:40:29 (+0200)
Autor:Juan Leseduarte <jlesedua @........es>
En respuesta a:Mensaje 12117 (escrito por Rosa Maria Trias i Capella)

Hola,

On Tue, May 04, 2004 at 08:24:46PM +0200, Rosa Maria Trias i Capella wrote:
> [...]
> si agafo el telŔfon el sento perfectament en línea i es queda amb
> l'icona de l'enxufe amb una rodoneta groga i així es queda sense la més
> mínima informació del quŔ passa.
>
> He canviat el dev/modem amb els quatre que hi ha segons sigui el COM1,
> COM2, etc (el meu estÓ al COM3 i per tant he posat /dev/dettys2 ), per˛
> no, no i no.
>
> Com que porto molta estona perdent el temps i no voldria tornar-ho a
> deixar per n-sima vegada, pregunto: algú em pot ajudar??????
>
> I una cosa més, el modem funciona perfectament en Windows XP (no fos cas

Els modems interns sempre han tingut mala fama en Linux perquŔ no solen ser
modems "de veritat", ja que deixen el treball de conversió del senyal
telef˛nic al processador, i per tant, depenen d'un driver específic d'alguna
versió de Windows. Jo sempre he fet servir modems externs. No obstant, s'ha
aconseguit que molts models de modems interns funcionin.  En concret sembla
que s'ha aconseguit que un m˛dem Smart Link funcioni (almenys en Debian):

http://www.esdebian.org/article.php?story=20020910183056167#comments

En aquest, ha calgut compilar un m˛dul especial (el paquet slmdm, que conté el
driver del modem) en el kernel. No especifiques quins eren els passos que deia
la revista, per˛ sembla que d'una compilació del kernel amb un m˛dul
extraoficial per a suportar el modem no et salves. Jo sóc dels que es compila
el seu propi kernel, per˛ mai he fet servir m˛duls f˛ra dels que venen amb les
fonts oficials. Si no hi vols passar per aix˛, aconsegueix un m˛dem extern o
passa't a ADSL o cable (amb router, evidentment), i no caldrÓ compilar cap
driver específic del modem. Jo ja vaig tenir prou feina investigant quina
cadena d'inicialització havia de posar per a poder iniciar la connexió del
modem.

Aquí hi ha algunes instruccions (específiques per a Debian, a causa de l'ordre
"make-kpkg modules_image", que es quan comeša a compilar les fonts a l'estil
Debian):

http://davyd.ucc.asn.au/projects/pingu/slmdm-debian.README

Sort.

Per cert, hi ha un f˛rum de Linux:
> | Participa als F˛rums d'InformÓtica de Centres de l'AEIC!     |
> | - F˛rum general:   http://www.elistas.net/foro/aulainf       |
> | - F˛rum ofimÓtica: http://www.elistas.net/foro/oficentres    |
> | - F˛rum Linux:     http://www.eListas.net/lista/linuxcentres |

Juan Leseduarte